Творчість Василя Симоненка, Андрія Малишка
І варіант Рівень 1 (1 бал)
1. В. Симоненко
визначив досить лаконічно свою біографію такими словами:
А) «Я – селянин; В) «Я - журналіст»;
Б) «Я - поет»; Г) «Я - українець».
2. Між ким
відбувається діалог у поезії В. Симоненка «Лебеді материнства»?
А) між бабусею й онуком; В) між
дідусем і онуком;
Б) між матір'ю та донькою; Г)
між матір'ю та сином.
3. Присвятивши поезію
«Перехожий» Л. Костенко, В. Симоненко хотів зосередити увагу поетеси на тому, що вона:
А) має бути обачною у своїх вчинках;
Б)
має пам'ятати, що в поета, як правило, багато недоброзичливців;
В) має вперто досягати мети,
незважаючи на перешкоди;
Г) є просто добрим другом авторові.
4. Що
не хоче допускати героїня поезії «Лебеді материнства» до КОЛИСКИ
ДИТИНИ?
А) журбу; Б) досаду; В) недолю; Г) нудьгу.
5. Поезія А. Малишка «Вогник» присвячена:
А) Остапові Вишні; В) Олексі Десняку;
Б) О. Довженку; Г)
М. Рильському.
6. Вірш А. Малишка «Приходять
предки» належить до:
А) філософської лірики; В)
громадянської лірики;
Б) пейзажної лірики; Г) інтимної лірики.
7. Поезія А. Малишка «Пісня про
рушник» оспівує:
А)
працю майстринь-вишивальниць;
Б) працю майстринь-ткаль;
В) майстерність маминих
рук;
Г)високожертовну ідею материнства.
8.
Якого факту немає в біографії А. Малишка?
А) участь у Другій світовій війні;
Б) вчителювання на Житомирщині;
В) навчання в Інституті народної освіти;
Г) робота на танковому заводі.
ІІ рівень (2 бали)
9. Установіть відповідність між елементами двох колонок - між художніми засобами і прийомами (позначені цифрами) та уривками з текстів, які ілюструють ці засоби і прийоми (позначені літерами). Запишіть у табличці поряд із цифрою відповідну літеру.
1. Порівняння.
2. Епітети.
3.
Метафора.
4.
Метафора та епітет.
|
А.
«І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала, І рушник вишиваний на щастя дала».
Б. «Хай на ньому цвіте росяниста доріжка, І зелені луги, й солов'їні гаї».
В. «І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка, І засмучені очі хороші твої».
Г. «Я візьму той рушник, простелю,
наче долю, В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров».
Ґ. «І на тім рушничкові оживе все знайоме до
болю».
10. Розкрийте поняття ліричного
героя на прикладі однієї з вивчених вами у 7-му класі поезій
Творчість
Василя Симоненка, Андрія Малишка
III ВАРІАНТ
Рівень 1 (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
1. Поему «Кирпатий барометр» В. Симоненко присвятив:
А. дідові; Б. синові; В. дружині; Г. матері.
А. дідові; Б. синові; В. дружині; Г. матері.
2. Поезією «Гей, нові Колумби й Магелани...» В.
Симоненко прагнув спонукати нове покоління до:
А відкриття нових територій на карті світу;
Б відкриття нових морських шляхів;
В відкриття духовних скарбів рідного
народу;
Г відкриття нових
родовищ корисних копалин.
3. Які
традиційні символи для української поезії використав В. Симонеяко у
вірші «Лебеді материнства»?
А верба, калина, горлиця;
В верба, вогонь, вишневий сад;
Б верба,
тополя, лебеді;
Г верба, колиска, русалка.
4. Своєрідним духовним заповітом В. Симоненка
вважають вірш:
А «Ти знаєш, що ти - людина...»;
Б «Гей, нові Колумби й Магелани...»;
В «Перехожий»;
Г «Лебеді материнства».
5. Батько неодноразово бив юного А. Малишка за таку
«нікчемну справу», як:
А читання вночі при каганці;
Б
писання віршів;
В участь у художній самодіяльності;
Г гра на саморобній
скрипці.
6. Поезію А. Малишка «Стежина» називають «лебединою
піснею» поета, бо:
А вона була написана під враженням від краси лебединої пари в одному з київських
парків, за якою часто спостерігав поет;
Б
це пісня про вірне кохання двох лебедів;
В це останній вірш поета, написаний незадовго до його смерті;
Г тут оспівується кохання подружньої пари, схоже на кохання прекрасних птахів. (2 бали)
7. Поезія А. Малишка «Пісня про
рушник» оспівує:
А)
працю майстринь-вишивальниць;
Б) працю майстринь-ткаль;
В) майстерність маминих
рук;
Г)високожертовну ідею материнства.
8. Доповніть рядок поезії А. Малишка потрібним словом:
Біліє
там будиночок між трав,
Шумний, привітний, не якась обитель,
В ній друг мій любий здавна проживав, Мудрець - у слові, у піснях - ...
А) професор; Б)
майстер; В) учитель; Г) митець.
9. Установіть відповідність між елементами двох колонок - між художніми засобами і прийомами (позначені цифрами) та уривками з текстів, які ілюструють ці засоби і прийоми (позначені літерами). Запишіть у табличці поряд із цифрою відповідну літеру.
1. Порівняння.
2.
Метафора.
3.
Метафора й епітет
4. Епітети.
5.
|
А. «І в дорогу далеку ти мене на зорі
проводжала, І рушник вишиваний на щастя дала».
Б. «Хай на ньому цвіте росяниста доріжка, І зелені луги, й солов'їні гаї».
В. «І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші
твої».
Г. «Я візьму той рушник, простелю,
наче долю, В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров».
Ґ. «І на тім рушничкові оживе все знайоме до
болю».
10. Розкрийте основну думку вірша А.Малишка «Пісня про рушник».
(2 бали)