Творчість Василя Симоненка, Андрія Малишка


І варіант         Рівень 1  (1 бал)
                            1. В. Симоненко визначив досить лаконічно свою біографію такими словами:
                               А) «Я – селянин;                             В) «Я - журналіст»;
                                    Б) «Я - поет»;                                   Г) «Я - українець».
                            2. Між ким відбувається діалог у поезії В. Симоненка «Лебеді мате­ринства»?
А) між бабусею й онуком;        В) між дідусем і онуком;
Б) між матір'ю та донькою;        Г) між матір'ю та сином.
3. Присвятивши поезію «Перехожий» Л. Костенко, В. Симоненко хотів зосередити увагу поетеси на тому, що вона:
А) має бути обачною у своїх вчинках;
Б) має пам'ятати, що в поета, як правило, багато недобро­зичливців;
В) має вперто досягати мети, незважаючи на перешкоди;
Г) є просто добрим другом авторові.
4. Що не хоче допускати героїня поезії «Лебеді материнства» до КОЛИСКИ ДИТИНИ?
А) журбу;    Б) досаду;    В) недолю;    Г) нудьгу.
5. Поезія А. Малишка «Вогник» присвячена:
А) Остапові Вишні;                 В) Олексі Десняку;
Б) О. Довженку;                       Г) М. Рильському.
6. Вірш А. Малишка «Приходять предки» належить до:
А) філософської лірики;          В) громадянської лірики;
Б) пейзажної лірики;                Г) інтимної лірики.
7. Поезія А. Малишка «Пісня про рушник» оспівує:
А) працю майстринь-вишивальниць;
Б) працю майстринь-ткаль;
В) майстерність маминих рук;
Г)високожертовну ідею материнства.
  


         8.

Якого факту немає в біографії А. Малишка?
А) участь у Другій світовій війні;
Б) вчителювання на Житомирщині;
 В) навчання в Інституті народної освіти;
Г) робота на танковому заводі.

ІІ рівень (2 бали)


9. Установіть відповідність між елементами двох колонок - між художніми засобами і прийомами (позначені цифрами) та уривками з текстів, які ілюструють ці засоби і прийоми (позначені літерами). Запишіть у табличці поряд із цифрою відповідну літеру.


1.       Порівняння.
2.       Епітети.
3.      Метафора.
4.      Метафора та епітет.
А. «І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала, І рушник вишиваний на щастя дала».
Б. «Хай на ньому цвіте росяниста доріжка, І зелені луги, й солов'їні гаї».
В. «І твоя незрадлива материнсь­ка ласкава усмішка, І     засмучені очі хороші твої».
Г. «Я візьму той рушник, прос­телю, наче долю, В тихім шелесті трав, в щебе­танні дібров».
Ґ. «І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю».
10. Розкрийте поняття ліричного героя на прикладі однієї з вивчених вами у 7-му класі поезій
                     


Творчість Василя Симоненка, Андрія Малишка
III ВАРІАНТ


Рівень 1       (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
1.    Поему «Кирпатий барометр» В. Симоненко присвятив:
А. дідові;    Б. синові;    В. дружині;    Г. матері.
2.    Поезією «Гей, нові Колумби й Магелани...» В. Симоненко прагнув спонукати нове покоління до:
А відкриття нових територій на карті світу;
Б відкриття нових морських шляхів;
В відкриття духовних скарбів рідного народу;
Г відкриття нових родовищ корисних копалин.
3.    Які традиційні символи для української поезії використав В. Симонеяко у вірші «Лебеді материнства»?
А верба, калина, горлиця;
В верба, вогонь, вишневий сад;
Б верба, тополя, лебеді;   
Г верба, колиска, русалка.
4.    Своєрідним духовним заповітом В. Симоненка вважають вірш:
А «Ти знаєш, що ти - людина...»;
Б «Гей, нові Колумби й Магелани...»;
В «Перехожий»;
Г «Лебеді материнства».
5.    Батько неодноразово бив юного А. Малишка за таку «нікчемну справу», як:
А читання вночі при каганці;
Б писання віршів;
В участь у художній самодіяльності;
Г гра на саморобній скрипці.
6.    Поезію А. Малишка «Стежина» називають «лебединою піснею» поета, бо:
А вона була написана під враженням від краси лебединої пари в одному з київських парків, за якою часто спостерігав поет;
Б це пісня про вірне кохання двох лебедів;
В це останній вірш поета, написаний незадовго до його смерті;
Г тут оспівується кохання подружньої пари, схоже на кохання прекрасних птахів. (2 бали)
7. Поезія А. Малишка «Пісня про рушник» оспівує:
А) працю майстринь-вишивальниць;
Б) працю майстринь-ткаль;
В) майстерність маминих рук;
Г)високожертовну ідею материнства.
  
8.    Доповніть рядок поезії А. Малишка потрібним словом:
Біліє там будиночок між трав,
Шумний, привітний, не якась обитель,
В ній друг мій любий здавна проживав, Мудрець - у слові, у піснях - ...
А) професор;    Б) майстер;    В) учитель;    Г) митець.


9. Установіть відповідність між елементами двох колонок - між художніми засобами і прийомами (позначені цифрами) та уривками з текстів, які ілюструють ці засоби і прийоми (позначені літерами). Запишіть у табличці поряд із цифрою відповідну літеру.


1.       Порівняння.
2.      Метафора.
3.      Метафора й епітет
4.       Епітети.
5.       
  А. «І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала, І рушник вишиваний на щастя дала».
Б. «Хай на ньому цвіте росяниста доріжка, І зелені луги, й солов'їні гаї».
В. «І твоя незрадлива материнсь­ка ласкава усмішка,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 І засмучені очі хороші твої».
Г. «Я візьму той рушник, прос­телю, наче долю, В тихім шелесті трав, в щебе­танні дібров».
Ґ. «І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю».
            10. Розкрийте основну  думку вірша А.Малишка «Пісня про рушник».                      



























(2 бали)