Календарне планування з української мови та лїтератури 2015-2016 н.р. 11 клас

Українська мова
11- А клас

Програма. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Академічний рівень (за загальною редакцією Р.В. Мовчан). –К.: Грамота.; 2011(затверджена наказом МОН України від 28.10.2010 № 1021).
Підручник. Українська мова: підручник для 11-го класу   загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту / О.В.Заболотний, О.В.Заболотний. – К.: Генеза, 2011.- 256 с.
Педагогічне навантаження:
І семестр – 48 годин: 3 години на тиждень ( 1 година за рахунок варіативної складової на підсилення годин державного компоненту).
ІІ семестр  – 57 годин: 3 години на тиждень ( 1 година за рахунок варіативної складової на підсилення годин державного компоненту)..
Всього на рік – 105 годин.
Розклад уроків на І семестр
Понеділок
2 урок
Четвер
1 урок
2 урок







Українська мова.
№ з/п

Зміст програмового матеріалу

Дата
Примітка

1.
Повторення вивченого в 10 класі

Стилістика як розділ науки про мову. Фонетичні, лексичні, фразеологічні, словотворчі засоби стилістики.


04.09

2.
Норма літературної мови як основне поняття правильності мовлення, її варіативність.
04.09

3.
Стилістика мови.  Культура мовлення.
Морфологічні засоби стилістики
Стилістичне забарвлення граматичних понять і граматичних форм. Поняття роду, числа.


07.09

4.
Власні і загальні назви. Велика буква і лапки у власних назвах.
11.09

5.
Власні і загальні назви. Велика буква і лапки у власних назвах.
11.09

6.
РМ  Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Читання мовчки тексту діалогічного і монологічного характеру художнього стилю.
14.09

7
Ступені порівняння. Стягнені і нестягнені форми.
18.09

8
Написання складних прикметників.
18.09

9
РМ  Види запису прочитаного: докладний і короткий плани. Бібліографія.
21.09

10
Займенники й контекст. Синоніміка займенникових форм: неозначених, заперечних, означальних; вказівних займенників і прикметників; пропуск особових займенників; зайве вживання займенників.
25.09

11
Правопис займенників.
25.09
Зошит
12
Контрольна робота з теми «Стилістика мови.  Культура мовлення.
Морфологічні засоби стилістики» (тест).
28.09
КР тест
Тематична
13
Стилістичні аспекти дієслівних категорій. Синоніміка дієприкметників: дієприкметникових зворотів і підрядних означальних речень.
02.10

14
Синоніміка дієприслівників: дієприслівниковий зворот і підрядні речення обставинні.
02.10

15
Пунктограма при відокремлених другорядних членах речення.
05.10

16
РМ Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням
09.10

17
РМ Письмовий докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.
09.10

18
Пунктограма при відокремлених другорядних членах речення.
12.10

19
Не і ні з різними частинами мови.
16.10

20
Не і ні з різними частинами мови.
16.10

21
Не і ні з різними частинами мови.
19.10

22
Контрольна робота (докладний переказ розповідного тексту із творчим завданням у публіцистичному стилі).

23.10
КР переказ
23
Контрольна робота (докладний переказ розповідного тексту із творчим завданням у публіцистичному стилі).

23.10
КР переказ
24
Написання –н- у прикметниках, дієприкметниках, займенниках, прислівниках

26.10

25
Написання -нн- у прикметниках, прислівниках.
30.10

26
Написання -нн- у прикметниках, прислівниках.
30.10
Зошит
27
РМ. Письмовий стислий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

02.11

28.
Контрольна робота з теми «Стилістика мови.  Культура мовлення.
Морфологічні засоби стилістики» (тест).

06.11
КР тест

29
Контрольне читання мовчки (тест).
06.11
Тематична

30
Стилістика простих речень
Види простих речень і їх відтінки значень.

09.11

31
Синоніміка мовних засобів вираження присудка.
13.11

32
Синоніміка мовних засобів вираження другорядних членів.
13.11

33
РМ Усний твір-роздум  у публіцистичному стилі на морально-етичну тему.
16.11

34
Синоніміка двоскладних і односкладних речень
20.11

35
Синоніміка неозначено-особових, узагальнено-особових і безособових речень.
20.11

36
Синоніміка означено-особових і безособових речень.

23.11

37
Контрольна робота (твір-роздум  на морально-етичну тему у публіцистичному стилі).
27.11
КР твір
38
Контрольна робота (твір-роздум  на морально-етичну тему у публіцистичному стилі).
27.11
КР твір
39
Кома, тире і двокрапка у простому реченні
30.11
Зошит
40
Пунктограми у простому реченні.
04.12

41
Контрольна робота (диктант).
04.12
КР диктант
42
Інверсія замість прямого порядку слів.
07.12

43
Синоніміка відокремлених другорядних членів.
09.12

44
Синоніміка невідокремлених другорядних членів.
11.12

45
Вираження різноманітних смислових значень за допомогою звертань.
11.12

46
Вираження різноманітних смислових значень за допомогою вставних слів і вставних конструкцій, їх емоційно-експресивний характер.
14.12
Зошит
47
Контрольна робота з теми «Стилістика простих речень (тест).
18.12
КР тест
48
Підсумок вивченого у І семестрі
18.12
Тематична



















Українська література
11-А клас

Програма. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Академічний рівень (за загальною редакцією Р.В. Мовчан). –К.: Грамота.; 2011(затверджена наказом МОН України від 28.10.2010 № 1021).
Підручник. Українська література: підручник для 11-го класу загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень/ за заг. ред. Г.Ф.Семенюка – К.: Освіта, 2011.- 416 с.
Педагогічне навантаження:
І семестр – 32 години: 2 години на тиждень
ІІ семестр  – 38 годин: 2 години на тиждень
Всього на рік – 70 годин.























№ ур

Зміст програмового матеріалу

Дата
Примітка

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930 рр.


1

Складні суспільно-історичні умови розвитку української літератури ХХ ст., основні стильові напрями (модернізм, соцреалізм, постмодернізм). Поняття “розстріляне відродження”.

ТЛ: “розстріляне відродження”.

02.09

2
Павло Тичина. Найбільший модерніст 20-х років. Звернення до “вічних” тем, культура віршування, потужне ліричне “Я” як символ нової людини, поєднання тенденцій символізму, неоромантизму, експресіонізму, імпресіонізму.
02.09

3
Наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість збірки Павла Тичини «Сонячні кларнети». (“Арфами, арфами...”, “О панно Інно...”, “Ви знаєте, як липа шелестить...”, “Одчиняйте двері…”).
09.09
Напам’ять
“Арфами, арфами...”, “О панно Інно...”
4
Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну у вірші Павла Тичини “Пам’яті тридцяти”.
ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм, кларнетизм.
09.09

5
Літературний авангард (Михайль Семенко). Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х років. Поет-футурист. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна. Київські «неокласики». Микола Зеров («Київ − традиція»).
ТЛ: авангард,  футуризм, деструкція.
16.09

6
Максим Рильський (“Молюсь і вірю...”, “Солодкий світ!..”). Приналежність до групи М. Зерова, М. Рильського. Філософічність, афористичність їхньої лірики. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність.
 ТЛ: філософічність, сонет.
16.09
Напам’ять
 “Молюсь і вірю...”
7
РМ Урок виразного читання вивчених поезій
23.09
РМ (у)
8
Євген Плужник. “Для вас, історики майбутні...”, Вчись у природи творчого спокою...”, “Ніч... а човен – як срібний птах!..”, “Річний пісок...”. Один із провідних поетів “розстріляного відродження”.
ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя.
23.09
Напам’ять
“Для вас, історики майбутні...”
9
Микола Хвильовий. Життєвий і творчий шлях письменника. Хвильовий - перший прозаїк радянської літератури.
30.09
10
 Микола Хвильовий. «Я («Романтика»). Розвінчання романтики більшовицької революції і кривавої громадянської війни.
ТЛ: первинне уявлення про поетичну пунктуацію.
30.09

Зошит

11

Григорій Косинка (Г. Стрілець). В житах”

Трагічна доля митця. Перевага імпресіонізму в стильовій палітрі. “В житах” -- зупинена  мить, пошуки порушеної гармонії. Вітаїстичний пафос, імпресіоністична настроєвість.
ТЛ: поглиблення поняття про імпресіонізм.
07.10

12
Контрольна робота з теми «Творчість Павла Тичини, Максима Рильського, Євгена Плужника, Миколи Хвильового, Григорія Косинки» (тест).
07.10
КР тест
Тематична
13

Юрій Яновський. Огляд життя і творчості. Романтичність світовідчуття і стилю в ранній творчості. Роман у новелах “Вершники” як «реабілітаційний двійник» «Чотирьох шабель».

14.10
14
Умовність зображення, ідея протиставлення загальнолюдських вартостей класовим у новелі Ю.Яновського “Подвійне коло”. Проблема розпаду роду, родини як трагедія народу
14.10

15
Ідея нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь, духовної пам’яті  у новелі Ю.Яновського “Дитинство”.
21.10

16
Утвердження високих загальнолюдських ідеалів вірності й кохання, відданості громадянському обов’язку у новелі Ю.Яновського  “Шаланда в морі”.
ТЛ: роман у новелах, художній час і простір, умовність зображення.
21.10

17

Валер’ян Підмогильний - автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач.

28.10

18

Валер’ян Підмогильний “Місто”.  Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження, інтерпретовані на націо-нальному матеріалі.

28.10
Зошит

19
Зображення  “цілісної” людини: в єдності біологічного, духовного, соціального у романі «Місто».
ТЛ: екзистенціалізм, маргінальність, психологізм, іронія.
04.11

20
РМ Контрольний твір (за мистецькою спадщиною  Ю.Яновського та В.Підмогильного).
04.11
ККТ
Тематична
21
Остап Вишня (Павло Губенко). Огляд життя і творчості. Могутній і рідкісний талант гумориста. «Моя автобіографія».
11.11

22
Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні. Усмішки “Сом”, “Як варити і їсти суп із дикої качки”.
ТЛ: усмішка.  
11.11

23
Розвиток національного театру (“Березіль” Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка), драматургії 1920−1930 рр. (від ідеологічних агіток до психологічної драми). П’єси В.Винниченка, М.Куліша, І.Дніпровського, І.Кочерги, Я.Мамонтова  на перетині традицій “корифеїв”, зарубіжної класики і модерної драматургії.
18.11
24

Микола Куліш. Життєвий і творчий шлях митця. Зв'язок із театром Л.Курбаса. Сатирична комедія  «Мина Мазайло». Особливості сюжету.

18.11

25

Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя).

25.11

26
Драматургічна майстерність автора  у створенні комічних характерів і ситуацій, у побудові діалогів та ремарок, у мовній характеристиці героїв. Сценічне втілення. Актуальність п’єси у наш час. 

ТЛ: сатирична комедія.

25.11
Зошит

27
РМ Письмово доведіть або спростуйте тезу «Кого Бог хоче погубити, в того відбирає розум» (Софокл). На прикладі життя і творчості Микола Куліша.
02.12
РМ (п)
28
Література в Західній Україні (до 1939 р.) (огляд)
Богдан-Ігор Антонич “Автопортрет”, “Вишні”, “Зелена євангелія”, “Дороги”, “Різдво”
Життя і творчість. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій. Лемківська конкретика як джерело образних асоціацій. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими; міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів.
ТЛ: міфологізм, асоціативність.
02.12

29
Осип Турянський “Поза межами болю”. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення. Гуманістичний, життєствердний пафос поеми у прозі, його вселюдська значимість і всеохопність.
ТЛ: поема у прозі.
09.12
Напам’ять
“Дороги”, “Різдво”

30
“Празька поетична школа” української поезії та її представники. Євген Маланюк “Під чужим небом”,  “Стилет чи стилос?..” Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгічні мотиви, філософічність поезій. Вірші про призначення поета і поезії. Символічні образи.
09.12
Зошит

31
Контрольна робота з теми «Творчість Остапа Вишні, Миколи Куліша, Богдана-Ігоря Антонича, Євгена Маланюка (відповіді на запитання).
16.12
КР запит
32
ПЧ Проза У.Самчука, Т.Осьмачки, Д.Гуменної, Наталени Королевої.
16.12
ПЧ Тематична


ІІ семестр


33
Іван Багряний. Основні віхи життя й творчості митця. «Тигролови» як український пригодницький роман.


34
Проблема свободи й боротьби за своє визволення у романі «Тигролови». Жанрові особливості.


35

Олександр Довженко. Відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно. Романтичне світобачення. Соцреалістичний канон і новаторський естетичний пошук. Національні та загальнолюдські проблеми



36
Історія написання «Зачарованої Десни», автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого і сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті.


37
“Україна в огні”. Поєднання лірико-романтичного, виражального начала з публіцистикою, доля народу крізь призму авторського бачення і оцінки.
ТЛ: кіноповість, публіцистичність.


38
Контрольний класний твір за мистецькою спадщиною  І.Багряного та О.Довженка

ККТ
39
Українська література у другій половині ХХ ст.  Спроба подолати канони соцреалізму. “Закулісний” розвиток модернізму, опозиційні прояви різних стильових тенденцій.  Явище “шістдесятництва”, нью-йоркська група, постшістдесятники, українська “химерна проза”. Пошукове розмаїття сучасної літератури. Тенденції постмодернізму.
ТЛ: соцреалізм, модернізм (повторення) і постмодернізм.


40
Василь Симоненко “Задивляюсь у твої зіниці…”, «Я…»
Творча біографія митця  (“витязь молодої української поезії”). Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета. Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність (“Я...”).
ТЛ: віршові розміри (повторення).

Напам’ять
«Лебеді материн-ства»
41

Дмитро Павличко “Два кольори”. Основні відомості про поета, перекладача. Громадянські мотиви лірики. Образно-притчевий зріз часу, історії народу, проблеми нації, окремої людини. Пісня «Два кольори», яка стала народною.


Напам’ять
«Два кольори»
42

Іван Драч “Балада про соняшник”. Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. “Балада про соняшник” – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образу соняшника, сонця.

ТЛ: балада (повторення)

Напам’ять
«Балада про соняшник»
43

Контрольна робота з теми «Творчість В.Симоненка, Д.Павличка, І.Драча» (тест).


КР
44

Микола Вінграновський “Сеньйорито акаціє, добрий вечір...”. Коротко про поета, прозаїка, кіномитця. Учень О.Довженка. Інтимна лірика митця. Збірка інтимної лірики “Цю жінку я люблю”.



45

Ліна Костенко.Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю (філософічність, історизм мислення, традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність)..



46
“Страшні слова, коли вони мовчать” – ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мистецтва

Напам’ять
47
“Вічні” українські фольклорні типи, новітнє переосмислення традиційної ситуації, образи-архетипи як атрибути української свідомості (“Українське альфреско”).


48
Інтимна лірика як спонука до роздумів про суть кохання. (“Хай буде легко. Дотиком пера…”).  Пейзажна і філософська лірика. («Я вранці голос горлиці люблю…»,, “Недумано, негадано…”)


49
Історико-фольклорна основа  історичного роману у віршах “Маруся Чурай”.  Духовне життя нації крізь призму нещас-ливого кохання.

Напам’ять
уривок
50
Центральні проблеми історичного роману у віршах “Маруся Чурай”: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини.
ТЛ: роман у віршах, образи-архетипи.


51
РМ Письмова творча робота «Моє ставлення до поезії Ліни Костенко»

РМ
52

Василь Стус “Мені зоря сіяла  нині вранці…”,  “Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…”. Поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Загальний огляд творчості. Узагальнені образи крізь призму індивідуальної долі. Основні тематично-проблемні лінії: душа людини “перед вічністю високого неба” (відчуження від світу, проблема вибору, стан трагічної самотності і активної дії, формування себе);


Напам’ять
“Мені зоря сіяла  нині вранці…”
53

Василь Стус “Господи, гніву пречистого...”, “О земле втрачена, явися…”, “Як добре те, що смерті не боюсь я…”. Атмосфера розтлінного духу тоталітарної системи; Україна-мрія і Україна знищена, скорена. Поезія Стуса – зразок “стоїчної” поезії у світовій ліриці.

ТЛ: метафора (поглиблено).

Напам’ять
“Як добре те, що смерті не боюсь я…”
54

Контрольна робота з теми «Творчість М.Вінграновського, Ліни Костенко, В.Стуса» (тест)


КР
55
Інтенсивний розвиток української прози (твори В.Дрозда, Є.Гуцала, В.Шевчука, Гр.Тютюнника, А. Дімарова,  О.Гончара, П.Загребельного та ін.). Її новаторські особливості. Національна специфіка. Розмаїття тематики й жанрове розмаїття.

Олесь Гончар. Загальна характеристика доробку  О.Гончара-романтика. Творчий злет у 60-ті роки.  Його громадянська і життєва позиція, роль у духовному відродженні нації.



56
Краса і сила кохання як матеріал художнього осмислення. Узагальнений образ миті життя, філософія миті щастя людини у новелі О. Гончара “За мить щастя”.


57
Новела-засторога “Залізний острів” з роману «Тронка». Символіка танку юних Віталика і Тоні на розпеченій палубі затонулого крейсера (гуманістичні цінності під загрозою цивілізаційних процесів).
ТЛ: новела, роман та його види.


58

Григір Тютюнник “Три зозулі з поклоном” - “вічна” тема “любовного трикутника” в новітній інтерпретації. Образ любові як втілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу.



59
Зміщення часових площин як художній засіб. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї.
ТЛ: художня деталь (поглиблено).


60
РМ Диспут на тему «Чи буває безкорислива любов?»


61
Валерій Шевчук “Дім на горі” (повість-преамбула)
Життя і творчість митця. Композиція роману-балади “Дім на горі”. Використання традиції європейської балади. Барокові притчеві мотиви і символи. Жіноче начало і чоловіче у творі. Притчевість образів, епізодів.
ТЛ: бароко, притчевість, символічність (поглиблено), роман-балада.


62

УКРАЇНСЬКА ІСТОРИЧНА ПРОЗА. Історичні твори  З.Тулуб, П.Загребельного, Р.Іваничука, Ю.Мушкетика, І.Білика та ін.

П. Загребельний “Диво” (скорочено). Історична основа й художній вимисел у романі “Диво”. Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ.


63
Образ Сивоока (проблема творчого начала в людині, свободолюбства, людської гідності). Князь Ярослав Мудрий (проблема влади й людини). Наскрізні проблеми: людина перед вибором, людина у процесі самопізнання та самоствердження, людина-творець.

ТЛ: історична правда і художній вимисел (повторення).



64

РМ Письмова творча робота проблемного характеру «Проблема влади і людини» (за романом П.Загребельного «Диво»)



65

Контрольна робота з теми «Творчість О.Гончара, Г.Тютюнника, В.Шевчука, П.Загребельного» (відповіді на запитання)


КР
66

СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА (огляд)

Історико-культурна картина літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст. (на шляху до нового відродження). Літературні угруповання (Бу-Ба-Бу, “Нова дегенерація”, “Пропала грамота”, “ЛуГоСад” та ін.).


67
Творчість Г. Пагутяк, Ю. Андруховчиа, О. Забужко, І. Римарука, В. Слапчука та ін. Утворення АУП (Асоціації українських письменників). Література елітна і масова. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва  90-х років, його риси.  Сучасні часописи та альманахи.

ТЛ: постмодернізм (повторення).



68
Українська російськомовна поезія (огляд)
Українська тематика у творах Миколи Ушакова («Стихи о Шевченко» та ін.), Леоніда Вишеславського («Мова» та ін.),  Бориса Чичибабіна («С Украиной в крови…», «Тарас» та ін.) Леоніда Кисельова («Я позабуду все обиды…», «Цари»,  «Язык не может сразу умереть…» .


69
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

Ознайомлення з письменниками-земляками та їхніми творами.


ПЧ
70
Бесіда про твори, вивчені упродовж навчального року. Зосередження уваги на їхніх художніх особливостях, новаторстві (на тлі відповідного відрізка часу).