Художній твір як явище мистецтва. Із пісенних
скарбів.
Іван Франко «Захар Беркут»
І варіант
І рівень (0,5 бала)
1.
Як
називаються люди, які професійно займаються вивченням народних пісень?
А. Бандуристи В. Композитори
Б. Фольклористи Г. Письменники
2. Укажіть,
яка з пісень є чумацькою:
А. «Ой у степу
криниченька» В. «Ой на горі та
й женці жнуть»
Б. «Стоїть явір над водою» Г. «Гомін, гомін по діброві»
3. Укажіть,
які з функцій не характерні для мистецтва:
А. Тренувальна В. Виховна
Б. Лікувальна Г.
Пізнавальна
4. Визначте,
до якої групи належить народна пісня, у якій є рядки:
Гомін, гомін по діброві,
Туман поле покриває…
А.
До чумацьких
В. До солдатських
Б. До кріпацьких Г. До козацьких
5. Як звали
грізного тухольського боярина з повісті І. Франка «Захар Беркут»?
А.
Захар Беркут
В. Тугар Вовк
Б. Максим Беркут Г. Митько Вовк
6. Кому
належать слова: «Життя лиш доти має вартість, доки чоловік може помагати
іншим»?
А. Захарові Беркуту В. Тугару Вовку
Б. Максимові Г. Мирославі
ІІ рівень ( по 1 балу)
7. Установіть
відповідність між елементами двох колонок.
1. Зав’язка А. Було се 1241 року.
Весна стояла у тухольських горах.
2. Розвиток
дії Б. Ревнув боярин,
блиснув топір, і Митько із розлупленою
3.
Кульмінація головою
упав додолу.
4. Розв’язка В. Широкою рікою плили по
Русі пожежі, руїни, смерть.
Г. Але в тій миті блиснув меч
Тугара Вовка понад
Максимовою головою, грізна вбійна рука Бурунди відтята.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
8. Історична
повість – це
9. Коломийки
– це
10.
Доведіть, що «Захар Беркут» є історичною повістю.
11. Сюжет -
це
ІІІ рівень (по 2 бала)
12. Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Мов одна душа, стояла
тухольська громада»
13. Чому слова Захара Беркута: «Відчужиться
брат від брата, відчужиться син від батька, і почнуться великі свари і роздори
по руській землі, і пожруть вони силу народу» - є актуальними і сьогодні?
Обгрунтуйте свою думку
Художній твір як явище мистецтва. Із пісенних
скарбів.
Іван Франко «Захар Беркут»
ІІ варіант
І рівень (0,5 бала)
1. Коломийка зародилася на:
А. Житомирщині В. Поділлі
Б.
Полтавщині
Г. Галичині
2. Завдяки чому тухольська громада
перемогла своїх ворогів?
А. Завдяки злагодженості,
згоді, дружності.
Б. Завдяки впертості,
хитрості, підступності.
В. Завдяки ненависті,
вправності, люті.
Г. Завдяки ворожості,
спритності, вимогливості.
3. Оберіть правильне твердження:
А.
Козацькі пісні складалися і виконувалися виключно для розваг.
Б. Козацькі
пісні складав лише гетьман для свого війська.
В. Козацькі пісні проникнуті могутнім пафосом.
Г. У козацьких піснях йде мова про тяжку
працю заробітчан.
4. Визначте, до якої групи належить
народна пісня, у якій є рядки:
Стоїть явір над водою,
В воду похилився;
На козака незгодонька,
Козак зажурився…
А. До чумацьких В. До солдатських
Б. До кріпацьких Г. До козацьких
5. Як звали сина Захара Беркута з
повісті І. Франка «Захар Беркут»?
А. Захар Беркут В. Тугар Вовк
Б. Максим Беркут Г. Митько Вовк
6. Хто врятував доньку Тугара Вовка з
повісті І. Франка «Захар Беркут»?
А. Захар Беркут В. Тугар Вовк
Б. Максим Г. Бурунда
ІІ
рівень ( по 1 балу)
7. Установіть відповідність між
елементами двох колонок.
1. Зав’язка А. Було се 1241 року.
Весна стояла у тухольських горах.
2. Розвиток дії Б. Широкою рікою плили по Русі
пожежі, руїни, смерть.
3. Кульмінація В.
Ревнув боярин, блиснув топір, і Митько із розлупленою
головою упав додолу
4. Розв’язка Г. Але в тій миті блиснув меч Тугара Вовка понад
Максимовою головою, грізна вбійна рука Бурунди відтята.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
8. Історична повість – це
9. Наведіть приклади коломийок.
10. Які сюжетні лінії має повість
«Захар Беркут»?
11. Сюжет - це
ІІІ рівень
(по 2 бала)
12. Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Найвищі
цінності у світі – честь, гідність, любов до Батьківщини»
13. Чому громаді важливо мати такого духовного
лідера, таку розважливу й мудру людину, як Захар Беркут? Обгрунтуйте свою думку
Художній твір як явище мистецтва. Із пісенних
скарбів.
Іван Франко «Захар Беркут»
ІІІ варіант
І рівень (0,5 бала)
1. Література –це вид мистецтва:
А. Що відображає дійсність у художніх образах.
Б. Що відображає дійсність у кольорі.
В. Що відображає дійсність у музичному наповненні.
Г. Що
відображає дійсність у танці.
2. Події повісті І. Франка «Захар
Беркут» відбуваються?
А. Взимку.
Б. Навесні.
В. Влітку.
Г. Восени.
3. Хто вигукнув слова: «Раз мати
родила, раз і гинути прийдеться!»
А. Захар Беркут В. Тугар Вовк
Б. Максим Беркут Г. Бурунда
4. Визначте, до якої групи належить
народна пісня, у якій є рядки:
Вози риплять, ярма
бряжчать,
Сірі воли ремигають,
За ними йдуть молоді
чумаки,
Батіжками махають.
А. До чумацьких В. До солдатських
Б. До кріпацьких Г. До козацьких
5. Кому належать слова «Все ж життя
краще, ніж смерть»?
А. Петі В. Тугарові Вовку
Б. Максимові Г. Бурунді
6. Хто врятував Максима з повісті І.
Франка «Захар Беркут»?
А. Захар Беркут В. Тугар Вовк
Б. Мирослава Г.
Бурунда
ІІ
рівень ( по 1 балу)
7. Установіть відповідність між
елементами двох колонок.
1. Зав’язка А. Але в тій миті блиснув
меч Тугара Вовка понад
Максимовою головою, грізна вбійна рука Бурунди відтята.
2. Розвиток дії Б. Широкою рікою плили по Русі
пожежі, руїни, смерть.
3. Кульмінація В. Ревнув боярин, блиснув топір,
і Митько із розлупленою
головою упав додолу.
4. Розв’язка Г. Було се 1241 року. Весна
стояла у тухольських горах.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
8. Коломийка – це
9. Які пісні належать до
соціально-побутових.
10. Які сюжетні лінії має повість
«Захар Беркут»?
11. Пісня - це
ІІІ рівень
(по 2 бала)
12. Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Чого
навчає історична повість І. Франка «Захар Беркут»?
13. Чому громада поважала Захара Беркута? Обгрунтуйте свою думку.