Іван Карпенко-Карий

Контрольні тести
Варіант 1
1.     Назвіть справжнє прізвище Івана Карпенка-Карого.
А) Тарковський;
Б) Садовський;
В) Саксаганський;
Г) Тобілевич.
2. Укажіть, у якому році було створено першу українську театральну трупу.
А) 1882 р.;
Б) 1883 р.;
В) 1884 р.;
Г) 1885 р.;
Д) 1886 р.
3.     Виберіть правильне твердження.
    Корифей – це:
А) професійний актор;
               Б) початківець у сфері мистецтва;
               В) знавець природи;
               Г)самодіяльний актор;
               Д) видатний діяч у певній сфері мистецтва.
4. Установіть відповідність між назвами п’єс І. Карпенка-Карого та її жанровими різновидами.
1) «Безталанна»;                                        А) сатирична комедія;
2) «Хазяїн»;                                                Б) історична трагедія;
3) «Сава Чалий»;                                        В) трагікомедія;
4) «Мартин Боруля».                                 Г) соціально-побутова драма;                                                                      
                                                                     Д) соціально-психологічна драма.
      5. Назвіть першу друковану п’єсу І. Карпенка-Карого.
            А  «Бурлачка»;                                        Б  «Мартин Боруля»;
            В  «Сто тисяч»;                                       Г  «Суєта».                                
6. Установіть відповідність між іменем персонажа та цитатою з п’єси «Мартин Боруля».
1) Мартин Боруля;               А) «Кофію не знаю, як роблять… Піди ти зараз до         
2) Степан;                                    Сидоровички – вона зна – і повчися у неї.
                                  І розпитай гарненько, як його роблять
3) Транделаєв                             і коли його подають: чи до Борщу, чи на ніч?».
4) Націєвський.                     Б) «Нарешті: чи виграв, чи програв, а грошики дай!                                                
                                                     Живи – не тужи! Все одно що лікар:
                                                       чи вилічив, чи    залічив – плати!».
Г) «Всякому чоловікові назначено, що робить, з чого хліб Їсти і що йому мать! От мені назначено, щоб я без Чобіт був і без кобеняка, - і вкрадено».
Д) «Любить другог… Положим, єжелі только любов з   фіналом … Це для меня мучітєльно будить і позорно даже!..»                                         
                                                   Варіант 2
1.     Укажіть на згадку про кого І. Карпенко-Карий назвав хутір «Надія»          
  А) про сестру;
  Б) про дружину;
  В) на честь відомої співачки;
  Г) про матір.
     
2.     Укажіть хто був ініціатором створення першої театральної трупи.
 А) М. Кропивницький;
 Б) І. Карпенко-Карий;
 В) М. Старицький;
 Г) М. Садовський;
 Д) М. Заньковецька.
3.       Виберіть правильне твердження. До театру «корифеїв» входили:
 А) І. Карпенко-Карий, П. Саксаганський, М. Садовський-Барілотті;
 Б) М. Кропивницький, Леся Українка, І. Франко;
 В) М. Лисенко, Г. Квітка-Основ’яненко, Б. Грінченко;
 Г) М. Заньковецька, Панас Мирний, М. Лисенко;
 Д) І. Карпенко-Карий, М. Лисенко, М. Старицький.      
4.    Укажіть, хто з персонажів п’єси «Мартин Боруля» колись був фотографом.
       А) Степан;
       Б) Націєвський;
       В) Транделаєв;
       Г) Гервасій;
       Д) Мартин.
 5.Установіть відповідність між назвами п’єс І. Карпенка-Карого та її жанровими різновидами.
1) «Безталанна»;                                        А) сатирична комедія;
2) «Хазяїн»;                                                Б) історична трагедія;
3) «Сава Чалий»;                                        В) трагікомедія;
4) «Мартин Боруля».                                 Г) соціально-побутова драма;                                                                      
                                                             Д) соціально-психологічна драма.


6. Визначте тему п’єси «Мартин Боруля».
А) утвердження прагнення до любові і добра;
Б) змалювання влади грошей над людиною;
В) засудження вад суспільного життя кінця кінця XIXст.;
Г) розповідь про життя українського селянства;
Д) історія про намагання простої людини стати дворянином.






Варіант 3
1.     Укажіть термін, який відповідає такому визначенню: «Коротке висловлювання, зауваження одного співбесідника на слова іншого».
А) діалог;
Б) монолог;
В) репліка;
Г) цитата.
2.     Укажіть відповідність між цитатою і художнім засобом виразності.

А) «… як іржа, точить мене ця думка».              1. Епітети.
Б) «Голова тріщить!», « Волосся, чую,               2. Гіпербола.
піднімається на голові…»                                    3. Порівняння.                                                                    
В) «Вони рушались, як живі,                               4. Метафора.
хитались, тремтіли,                                               5. Персоніфікація.
осідали в одному місці
і виростали в другому».                            
Г) «Свята земелька», «нещасний край», «розлогі
      простори».
3.Укажіть, якими були образи, створені українськими драматургами 70-90 рр. XIX ст.
А) класичними;
Б) романтичними;
В) реалістичними;
Г) сентиментальними.
4.Укажіть, що було зображено на гербі Борулі.
А) синє небо і два соколи;
Б) щит, меч і хрест;
В) лев і корона;
Г) поле, хрест, дві гармати;
Д) колосся, поле, птах.
5.Укажіть, яким елементом сюжету п’єси є епізод  втечі Націєвського з дому Мартина Борулі.
А) зав’язка;
Б) розвиток дії;
В) кульмінація;
Г) розв’язка;
Д) епілог.
6. Установіть відповідність між прізвищами українських письменників та назвами їх п’єс.
1  І. Карпенко-Карий;                                         А) «Глитай, або ж павук»;
2  Т. Шевченко;                                                      Б) «За двома зайцями»;
3 М. Старицький;                                                  В) «Украдене щастя»;
4 М. Кропивницький.                                           Г) «Назар Стодоля»;
                                                                                   Д) «Сто тисяч».

     
Варіант 4
1. Укажіть, у якому році була створена перша професійна театральна трупа.
А) 1880;
Б) 1882;
В) 1885;
Г) 1890.
  2.    Укажіть із яким твором перегукується сюжет п’єси «Мартин Боруля».
              А) «Наталка Полтавка» І. Котляревського;
              Б) «Міщанин-шляхтич» Ж.-Б. Мольєра;
              В) «Король Лір» В. Шекспіра;
              Г) «Назар Стодоля» Т. Шевченка.
3.    Укажіть, хто з персонажів п’єси «Мартин Боруля» колись був фотографом.
       А) Степан;
       Б) Націєвський;
       В) Транделаєв;
       Г) Гервасій;
       Д) Мартин.
4.Укажіть, яким елементом сюжету п’єси є епізод, коли Боруля палить папери, що дають право на дворянство.
А) зав’язка;
Б) розвиток дії;
В) кульмінація;
Г) розвязка;
Д) епілог.
5. Установіть відповідність між назвами п’єс І. Карпенка-Карого та її жанровими різновидами.
1) «Безталанна»;                                        А) сатирична комедія;
2) «Хазяїн»;                                                Б) історична трагедія;
3) «Сава Чалий»;                                        В) трагікомедія;
4) «Мартин Боруля».                                 Г) соціально-побутова драма;                                                                      
                                                             Д) соціально-психологічна драма.
6. Укажіть, хто з названих представників театру корифеїв НЕ походив з родини Тобілевичів.
А) Микола Садовський;
Б) Панас Саксаганський;
В) Іван Карпенко-Карий;
Г) Марко Кропивницький.
                     







 Варіант 5

1. Укажіть, хто став засновником та організатором першого українського професійного театру («театру корифеїв»).
А) І. Карпенко-Карий;
Б) М. Старицький;
В) М. Садовський;
Г) М. Кропивницький.
2. Укажіть, хто став прототипом героя в п’єсі «Мартин Боруля».
А) поміщник Терещенко;
Б) батько письменника;
В) брати Яхненки;
Г) один із односельців.
3. Укажіть головну думку п’єси «Мартин Боруля».
А) засудження аморальності дворянства;
Б) змалювання поверховості та обмеженості поміщиків;
В) зображення тяжкого життя українського селянства;
Г) утвердження ідеї відродження національної свідомості;
Д) висміювання підміни етичних цінностей становою приналежністю.
4. Установіть відповідність між героями твору «Мартин Боруля» та їх прагненнями.

1) Марися;                                А) вигідно одружитися;
2) Степан;                                 Б) довести шляхетське походження;
3) Мартин;                                В) мати родинне щастя з коханою
                                                       людиною;
4) Транделаев.                         Г) стати стоначальником, а потім
                                                       секретарем;
                                                Д) збагатитися шляхом юридичних
                                                      махінацій.
5. Укажіть, яка подія відбувалася в театрі корифеїв у 1885 році.
А) колектив розпався на дві різні трупи;
Б) До театру приходить новий режисер;
В) театр вперше виїздить з гастролями за кордон;
Г) трупа показує виставу для царя Олександра ІІІ.
6. Укажіть справжнє прізвище І. Карпенка-Карого.
А) Маркович;
Б) Косач;
В) Тобілевич;
Г) Рудченко.






Тестування за твором І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля»
1.     Мартин Боруля, за словами Гервасія, «захворів…
 А апеляцією»;    Б заздрощами»;      В дворянством»;     Г жадібністю».
2.     Мартин хотів видати Марисю за
А повітового суддю;  Б дрібного чиновника;  В пана Красовського;  Г сусідського сина.
3.     Мартин відмовив Миколі у сватанні Марисі, бо він
А бідний;  Б любить випити;  В не дворянин;  Г програв своє господарство у карти.
4.     Щоб Марися не поралася по господарству, як селянка, а поводилася, як дворянка, Мартин позичив для неї у Сидоровички…
А п’яльця;  Б веретено;  В мотовило;  Г спиці.
5.     Кому з персонажів належать слова: «Чина, дворянство треба любить, а другої любові нема на світі!»?
А  Гервасію;  Б Красовському;  В Степанові;  Г Мартинові.
6.     Націєвський не прийшов на саме сватання, бо:
А дізнався, що Марися його не кохає;                       Б Микола його налякав;
В подумав, що Марися чекає дитину від іншого;     Г Мартин замало дав приданого за дочку.
7.     Степан залишив роботу у канцелярії, бо…
А скасували земський суд;  Б через пиятику;  В через хабар;  Г скасували його посаду.
8.     Що зробив Мартин із документами на дворянство?
А віддав Омелькові на цигарки;  Б спалив у печі; 
В розірвав і розвіяв по вітрі;  Г сховав у скриню для кращих часів.
9.     Установіть відповідність між дійовими особами та їх словами:
1 Мартин       А «По батьківському молитовнику легше молитися»
2 Марися       Б «Нам що? Вдень наробишся, а ввечері, разом з соловейком,      щебечем по садках»
3 Гервасій     В «Герб – то єсть знак шляхетського достоїнства!»
4 Микола      Г «Краще жить на світі щасливим мужиком, ніж нещасним паном»
                      Д «Умственная робота – вислого порядка предмет!»
10.            Установіть послідовність  подій за комедією «Мартин Боруля»:
А Степана залишили поза штатом;         Б в Омелька вкрали коней;
В Мартин Боруля знищив папери;          Г Мартин заборонив синові товаришувати з Миколою

Тестування за твором І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля»
11.           Мартин Боруля, за словами Гервасія, «захворів…
 А апеляцією»;    Б заздрощами»;      В дворянством»;     Г жадібністю».
12.           Мартин хотів видати Марисю за
А повітового суддю;  Б дрібного чиновника;  В пана Красовського;  Г сусідського сина.
13.           Мартин відмовив Миколі у сватанні Марисі, бо він…
А бідний;  Б любить випити;  В не дворянин;  Г програв своє господарство у карти.
14.           Щоб Марися не поралася по господарству, як селянка, а поводилася, як дворянка, Мартин позичив для неї у Сидоровички…
А п’яльця;  Б веретено;  В мотовило;  Г спиці.
15.           Кому з персонажів належать слова: «Чина, дворянство треба любить, а другої любові нема на світі!»?
А  Гервасію;  Б Красовському;  В Степанові;  Г Мартинові.
16.           Націєвський не прийшов на саме сватання, бо:
А дізнався, що Марися його не кохає;  Б Микола його налякав;
В подумав, що Марися чекає дитину від іншого;  Г Мартин замало дав приданого за дочку.
17.           Степан залишив роботу у канцелярії, бо…
А скасували земський суд;  Б через пиятику;  В через хабар;  Г скасували його посаду.
18.           Що зробив Мартин із документами на дворянство?
А віддав Омелькові на цигарки;  Б спалив у печі; 
В розірвав і розвіяв по вітрі;  Г сховав у скриню для кращих часів.
19.           Установіть відповідність між дійовими особами та їх словами:
1 Мартин       А «По батьківському молитовнику легше молитися»
2 Марися       Б «Нам що? Вдень наробишся, а ввечері, разом з соловейком, щебечем по садках»
3 Гервасій     В «Герб – то єсть знак шляхетського достоїнства!»
4 Микола      Г «Краще жить на світі щасливим мужиком, ніж нещасним паном»
                      Д «Умственная робота – вислого порядка предмет!»
20.            Установіть послідовність  подій за комедією «Мартин Боруля»:
А Степана залишили поза штатом;         Б в Омелька вкрали коней;
В Мартин Боруля знищив папери;          Г Мартин заборонив синові товаришувати з Миколою