Іван Карпенко-Карий
Контрольні тести
Варіант
1
1.
Назвіть справжнє прізвище Івана Карпенка-Карого.
А)
Тарковський;
Б) Садовський;
В)
Саксаганський;
Г) Тобілевич.
2.
Укажіть, у якому році було створено першу українську театральну трупу.
А) 1882 р.;
Б) 1883 р.;
В) 1884 р.;
Г) 1885 р.;
Д) 1886 р.
3.
Виберіть правильне твердження.
Корифей – це:
А) професійний
актор;
Б) початківець у сфері
мистецтва;
В) знавець природи;
Г)самодіяльний актор;
Д) видатний діяч у певній сфері
мистецтва.
4. Установіть відповідність між назвами п’єс І. Карпенка-Карого та її
жанровими різновидами.
1)
«Безталанна»;
А) сатирична комедія;
2)
«Хазяїн»; Б) історична трагедія;
3) «Сава
Чалий»; В) трагікомедія;
4)
«Мартин Боруля». Г) соціально-побутова
драма;
Д) соціально-психологічна драма.
5.
Назвіть першу друковану п’єсу І. Карпенка-Карого.
А «Бурлачка»; Б «Мартин Боруля»;
В «Сто тисяч»; Г «Суєта».
6. Установіть
відповідність між іменем персонажа та цитатою з п’єси «Мартин Боруля».
1) Мартин Боруля; А) «Кофію не знаю, як роблять… Піди
ти зараз до
2) Степан; Сидоровички
– вона зна – і повчися у неї.
І розпитай
гарненько, як його роблять
3) Транделаєв і коли його
подають: чи до Борщу, чи на ніч?».
4) Націєвський. Б) «Нарешті: чи виграв, чи
програв, а грошики дай!
Живи – не тужи! Все одно що
лікар:
чи вилічив, чи залічив –
плати!».
Г)
«Всякому чоловікові назначено, що робить, з чого хліб Їсти і що йому мать! От
мені назначено, щоб я без Чобіт був і без кобеняка, - і вкрадено».
Д)
«Любить другог… Положим, єжелі только любов з
фіналом … Це для меня мучітєльно будить і позорно даже!..»
Варіант 2
1.
Укажіть на згадку
про кого І. Карпенко-Карий назвав хутір «Надія»
А) про сестру;
Б) про дружину;
В) на честь відомої співачки;
Г) про матір.
2.
Укажіть хто був
ініціатором створення першої театральної трупи.
А) М. Кропивницький;
Б) І. Карпенко-Карий;
В) М. Старицький;
Г) М. Садовський;
Д) М. Заньковецька.
3.
Виберіть правильне твердження. До театру
«корифеїв» входили:
А) І. Карпенко-Карий, П. Саксаганський, М.
Садовський-Барілотті;
Б) М. Кропивницький, Леся Українка, І. Франко;
В) М. Лисенко, Г. Квітка-Основ’яненко, Б.
Грінченко;
Г) М. Заньковецька, Панас Мирний, М. Лисенко;
Д) І. Карпенко-Карий, М. Лисенко, М.
Старицький.
4. Укажіть, хто з персонажів п’єси «Мартин
Боруля» колись був фотографом.
А) Степан;
Б) Націєвський;
В) Транделаєв;
Г) Гервасій;
Д) Мартин.
5.Установіть
відповідність між назвами п’єс І. Карпенка-Карого та її жанровими різновидами.
1)
«Безталанна»;
А) сатирична комедія;
2)
«Хазяїн»; Б) історична трагедія;
3) «Сава
Чалий»; В) трагікомедія;
4)
«Мартин Боруля». Г) соціально-побутова
драма;
Д) соціально-психологічна драма.
6. Визначте тему п’єси «Мартин Боруля».
А) утвердження
прагнення до любові і добра;
Б) змалювання влади
грошей над людиною;
В) засудження вад
суспільного життя кінця кінця XIXст.;
Г) розповідь про життя українського селянства;
Д) історія про
намагання простої людини стати дворянином.
Варіант 3
1.
Укажіть термін,
який відповідає такому визначенню: «Коротке висловлювання, зауваження одного
співбесідника на слова іншого».
А) діалог;
Б) монолог;
В) репліка;
Г) цитата.
2.
Укажіть
відповідність між цитатою і художнім засобом виразності.
А) «… як іржа, точить мене ця думка». 1. Епітети.
Б) «Голова тріщить!», « Волосся, чую, 2. Гіпербола.
піднімається на голові…» 3.
Порівняння.
В) «Вони рушались, як живі, 4. Метафора.
хитались, тремтіли, 5. Персоніфікація.
осідали в одному місці
і виростали в другому».
Г) «Свята земелька», «нещасний край», «розлогі
простори».
3.Укажіть, якими були образи, створені українськими
драматургами 70-90 рр. XIX ст.
А) класичними;
Б) романтичними;
В) реалістичними;
Г)
сентиментальними.
4.Укажіть, що було зображено на гербі Борулі.
А) синє небо і два
соколи;
Б) щит, меч і
хрест;
В) лев і корона;
Г) поле, хрест, дві
гармати;
Д) колосся, поле,
птах.
5.Укажіть, яким елементом сюжету п’єси є епізод втечі Націєвського з дому Мартина Борулі.
А) зав’язка;
Б) розвиток дії;
В) кульмінація;
Г) розв’язка;
Д) епілог.
6. Установіть відповідність між прізвищами
українських письменників та назвами їх п’єс.
1 І. Карпенко-Карий; А)
«Глитай, або ж павук»;
2 Т. Шевченко; Б)
«За двома зайцями»;
Д)
«Сто тисяч».
Варіант
4
1. Укажіть, у якому році була створена перша
професійна театральна трупа.
А)
1880;
Б) 1882;
В) 1885;
Г)
1890.
2. Укажіть із яким твором перегукується сюжет
п’єси «Мартин Боруля».
А) «Наталка Полтавка» І. Котляревського;
Б) «Міщанин-шляхтич» Ж.-Б. Мольєра;
В) «Король Лір» В. Шекспіра;
Г) «Назар Стодоля» Т. Шевченка.
3. Укажіть,
хто з персонажів п’єси «Мартин Боруля» колись був фотографом.
А) Степан;
Б) Націєвський;
В) Транделаєв;
Г) Гервасій;
Д) Мартин.
4.Укажіть, яким елементом сюжету п’єси є епізод,
коли Боруля палить папери, що дають право на дворянство.
А) зав’язка;
Б) розвиток дії;
В) кульмінація;
Г) розв’язка;
Д) епілог.
5. Установіть відповідність між назвами п’єс І.
Карпенка-Карого та її жанровими різновидами.
1)
«Безталанна»;
А) сатирична комедія;
2)
«Хазяїн»; Б) історична трагедія;
3) «Сава
Чалий»; В) трагікомедія;
4)
«Мартин Боруля». Г) соціально-побутова
драма;
Д) соціально-психологічна драма.
6. Укажіть, хто з названих представників театру
корифеїв НЕ походив з родини Тобілевичів.
А) Микола
Садовський;
Б) Панас Саксаганський;
В) Іван
Карпенко-Карий;
Г) Марко
Кропивницький.
Варіант 5
1. Укажіть, хто став засновником та організатором
першого українського професійного театру («театру корифеїв»).
А) І.
Карпенко-Карий;
Б) М. Старицький;
В) М. Садовський;
Г) М.
Кропивницький.
2. Укажіть, хто став прототипом героя в п’єсі
«Мартин Боруля».
А) поміщник
Терещенко;
Б) батько
письменника;
В) брати Яхненки;
Г) один із
односельців.
3. Укажіть головну думку п’єси «Мартин Боруля».
А) засудження
аморальності дворянства;
Б) змалювання
поверховості та обмеженості поміщиків;
В) зображення
тяжкого життя українського селянства;
Г) утвердження ідеї
відродження національної свідомості;
Д) висміювання
підміни етичних цінностей становою приналежністю.
4. Установіть відповідність між героями твору
«Мартин Боруля» та їх прагненнями.
1) Марися; А) вигідно одружитися;
2) Степан; Б) довести шляхетське походження;
3) Мартин; В) мати родинне щастя з коханою
людиною;
4) Транделаев. Г) стати стоначальником, а потім
секретарем;
Д) збагатитися шляхом юридичних
махінацій.
5. Укажіть, яка подія відбувалася в театрі корифеїв
у 1885 році.
А) колектив
розпався на дві різні трупи;
Б) До театру
приходить новий режисер;
В) театр вперше
виїздить з гастролями за кордон;
Г) трупа показує
виставу для царя Олександра ІІІ.
6. Укажіть справжнє прізвище І. Карпенка-Карого.
А) Маркович;
Б) Косач;
В) Тобілевич;
Г) Рудченко.
Тестування
за твором І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля»
1. Мартин
Боруля, за словами Гервасія, «захворів…
А
апеляцією»; Б заздрощами»; В
дворянством»; Г жадібністю».
2. Мартин
хотів видати Марисю за
А повітового суддю; Б
дрібного чиновника; В пана
Красовського; Г сусідського сина.
3.
Мартин відмовив Миколі у сватанні Марисі, бо
він…
А бідний;
Б любить випити; В не дворянин; Г програв своє господарство у карти.
4. Щоб
Марися не поралася по господарству, як селянка, а поводилася, як дворянка,
Мартин позичив для неї у Сидоровички…
А
п’яльця; Б веретено;
В мотовило; Г спиці.
5. Кому
з персонажів належать слова: «Чина, дворянство треба любить, а другої любові
нема на світі!»?
А
Гервасію; Б Красовському; В Степанові;
Г Мартинові.
6. Націєвський
не прийшов на саме сватання, бо:
А дізнався, що Марися його не кохає; Б Микола його налякав;
В
подумав, що Марися чекає дитину від іншого; Г Мартин
замало дав приданого за дочку.
7. Степан
залишив роботу у канцелярії, бо…
А
скасували земський суд; Б через пиятику; В через хабар; Г скасували його посаду.
8. Що
зробив Мартин із документами на дворянство?
А віддав Омелькові на цигарки; Б
спалив у печі;
В розірвав і розвіяв по вітрі; Г сховав у скриню для кращих часів.
9. Установіть
відповідність між дійовими особами та їх словами:
1 Мартин
А «По батьківському молитовнику легше молитися»
2 Марися Б «Нам що? Вдень наробишся, а ввечері,
разом з соловейком, щебечем по
садках»
3 Гервасій В «Герб – то єсть знак шляхетського
достоїнства!»
4 Микола Г «Краще жить на світі щасливим мужиком,
ніж нещасним паном»
Д «Умственная робота –
вислого порядка предмет!»
10.
Установіть
послідовність подій за комедією «Мартин
Боруля»:
А Степана залишили поза штатом; Б в Омелька вкрали коней;
В Мартин Боруля знищив папери; Г Мартин заборонив синові
товаришувати з Миколою
Тестування за
твором І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля»
11.
Мартин
Боруля, за словами Гервасія, «захворів…
А апеляцією»; Б заздрощами»; В дворянством»; Г жадібністю».
12.
Мартин
хотів видати Марисю за
А повітового суддю; Б дрібного чиновника; В пана Красовського; Г сусідського сина.
13.
Мартин
відмовив Миколі у сватанні Марисі, бо він…
А бідний; Б любить випити; В не дворянин; Г програв своє господарство у карти.
14.
Щоб Марися
не поралася по господарству, як селянка, а поводилася, як дворянка, Мартин
позичив для неї у Сидоровички…
А п’яльця; Б веретено;
В мотовило; Г спиці.
15.
Кому з
персонажів належать слова: «Чина, дворянство треба любить, а другої любові нема
на світі!»?
А Гервасію;
Б Красовському; В Степанові; Г Мартинові.
16.
Націєвський
не прийшов на саме сватання, бо:
А дізнався, що Марися його не
кохає; Б Микола його налякав;
В подумав, що Марися чекає дитину від
іншого; Г Мартин замало дав приданого за
дочку.
17.
Степан залишив
роботу у канцелярії, бо…
А скасували земський суд; Б через пиятику; В через хабар; Г скасували його посаду.
18.
Що зробив
Мартин із документами на дворянство?
А віддав Омелькові на цигарки; Б спалив у печі;
В розірвав і розвіяв по вітрі; Г сховав у скриню для кращих часів.
19.
Установіть
відповідність між дійовими особами та їх словами:
1 Мартин А «По батьківському молитовнику легше
молитися»
2 Марися Б «Нам що? Вдень наробишся, а ввечері,
разом з соловейком, щебечем по садках»
3 Гервасій В «Герб – то єсть знак шляхетського
достоїнства!»
4 Микола Г «Краще жить на світі щасливим мужиком,
ніж нещасним паном»
Д «Умственная робота –
вислого порядка предмет!»
20.
Установіть послідовність подій за комедією «Мартин Боруля»:
А Степана залишили поза штатом; Б в Омелька вкрали коней;
В Мартин Боруля знищив папери; Г Мартин заборонив синові
товаришувати з Миколою